Tomatklaserne krøller i stedet for at sætte blomst

Jeg har fået disse billeder, hvor tomatplatens klaser opfører sig noget mærkeligt.
Er det noget I har set før?

Sygdom%20i%20tomat|656x499

Hej - Det ser ikke ud til, at du har fået svar på dit spørgsmål, derfor svarer jeg dig, selv om det er længe siden.
Jeg havde et problem noget lignende, men i mindre grad i 2019, men sidste år gik det helt galt og lignede dit problem fuldstændig. Jeg faldt over en “uhyggelig” artikel hos haveselskabet sidste sommer:

og sendte dem billeder af mine planter, og fortalte, hvilken gødning jeg havde brugt.
I svaret fra dem fortæller de, at det ligner skader fra et ukrudtsmiddel (aminopyralid), og at de havde samlet både jord og gødningsmidler fra flere medlemmer for at lave en undersøgelse af indholdet. Denne undersøgelse er desværre sat på hold pga corona, så vi må vente med at finde ud af, hvad det er.
Jeg har tænkt mig, enten at gå tilbage til at bruge alm jord som tidligere, eller også jord der er Ø-mærket, men jeg er bange for, at det koster kassen. I stedet for flydende gødning vil jeg bruge granuleret naturgødning, som jeg også har brugt tidligere. Og så iøvrigt vente spændt på, hvad Haveselskabet finder ud af.
Hilsen
Eva