Begynder spørgsmål :) hvornår kan jeg høste mine østershatte fra min SvampeSæk Deluxe?

Hvor lang tid tror I jeg skal vente med at høste den store klase?

Mvh

Mikkel

1 Synes om

@mikkel sikke flotte formationer.

Hvis billedet er taget i dag den 31/1 ville jeg sige i morgen tidlig, eller måske i morgen eftermiddag.

Hvis de sidder for længe bliver de lidt seje i det, men som @Kath skriver her: Så blev der høstet 800 g
Så kan du evt blende stokkene hvis de bliver for store.

Jeg synes personligt det er bedre at høste en dag for tidligt end for sent, men om cirka 12-24 timer når kanterne bliver skarpe er de helt klar.

Opbevar høstede svar i køleskabet til I spiser dem.

Vh
Mads

Super, billedet er fra morges, så jeg venter til imorgen, synes heller ikke de var helt skarpe :slight_smile:

1 Synes om

Må vi dele dit billede i vores næste nyhedsbrev? @mikkel

Vh
Mads

Selvfølgelig :slight_smile: Jeg glæder mig som et barn til juleaften til at høste dem :slight_smile:

1 Synes om

Cool. Kan du beskrive lidt hvordan du har passet dem? Hvor har sækken stået osv.

Så deler vi et link til denne tråd, det ser ud til du har vandet/fugtet dem hver dag?

Sækken hænger ude på min bagtrappe. Prøvede først i køkkenet, men der var for varmt/tørt.

Der er nok 14-15 grader varmt og god naturlig gennemluftning (læs pisse utæt).

Jeg har brugt en forstøver dagligt (Hvordan kan du se det ? :))

Dine svampe vokser meget fint, og mange små frugtlegemer har overlevet = god pleje med forstøver.

Og så er der glinsende vand på det billede du har lagt op :tomato:

Tak fordi du deler dine oplevelser. Det er sjovt at se andre have lige så stor glæde af svampedyrkningens forunderlige verden.

Og her er resultatet - ca. 1. kg svampe :slight_smile:

2 Synes om