Begynder spørgsmål :) hvornår kan jeg høste mine østershatte fra min SvampeSæk Deluxe?

svampesæk
østershatte

Hvor lang tid tror I jeg skal vente med at høste den store klase?

Mvh

Mikkel

@mikkel sikke flotte formationer.

Hvis billedet er taget i dag den 31/1 ville jeg sige i morgen tidlig, eller måske i morgen eftermiddag.

Hvis de sidder for længe bliver de lidt seje i det, men som @Kath skriver her: Så blev der høstet 800 g
Så kan du evt blende stokkene hvis de bliver for store.

Jeg synes personligt det er bedre at høste en dag for tidligt end for sent, men om cirka 12-24 timer når kanterne bliver skarpe er de helt klar.

Opbevar høstede svar i køleskabet til I spiser dem.

Vh
Mads

Super, billedet er fra morges, så jeg venter til imorgen, synes heller ikke de var helt skarpe :slight_smile:

Må vi dele dit billede i vores næste nyhedsbrev? @mikkel

Vh
Mads

Selvfølgelig :slight_smile: Jeg glæder mig som et barn til juleaften til at høste dem :slight_smile:

Cool. Kan du beskrive lidt hvordan du har passet dem? Hvor har sækken stået osv.

Så deler vi et link til denne tråd, det ser ud til du har vandet/fugtet dem hver dag?

Sækken hænger ude på min bagtrappe. Prøvede først i køkkenet, men der var for varmt/tørt.

Der er nok 14-15 grader varmt og god naturlig gennemluftning (læs pisse utæt).

Jeg har brugt en forstøver dagligt (Hvordan kan du se det ? :))

Dine svampe vokser meget fint, og mange små frugtlegemer har overlevet = god pleje med forstøver.

Og så er der glinsende vand på det billede du har lagt op :tomato:

Tak fordi du deler dine oplevelser. Det er sjovt at se andre have lige så stor glæde af svampedyrkningens forunderlige verden.

Og her er resultatet - ca. 1. kg svampe :slight_smile: