Hjælp til id af ikke-julietta

Jeg har plantet mine julietta peberfrugt frø samtidig med nogle tomater, men jeg føler ikke at det er en peberfrugt, eller i hvert fald ikke en julietta og jeg håbede at nogen herinde måske kunne fortælle mig hvad jeg har fået i stedet.

Den er kommet op der hvor jeg satte mine julietta frø er sat, men jeg synes sådan set at det ligner en sort natskygge mere end noget andet……… med lidt held en aubergine?

Tak for hjælpen :slight_smile:

Hej @SESA

. . . ja mini Aubergine kunne være hyggeligt, men nej det er sort natskygge/Glanebær, den bør du ikke spise alt for meget af, dens giftighed er moderat, https://www.bispebjerghospital.dk/giftlinjen/alt-om-gift/planter-og-svampe/plantelisten/Sider/sort-natskygge.aspx
Frøene har med stor sandsynlighed været i den jordblanding du har brugt til at så dine frø i.

Fortsat god weekend
mvh Bendt :blossom:

1 Synes om

Ja, det var også det jeg kom frem til. Det har været min kærestes projekt fordi jeg ikke tåler tomater/peberfrugt godt. Så jeg har ikke holdt øje med den før han fortalte at nu havde den fået frugter…. Det var lidt af et chok at komme ud til :sweat_smile:
I det mindste er den ikke blevet prøvesmagt.

2 Synes om

Hej @SESA

Først og fremmest velkommen til vores forum.

Godt at du delte din oplevelse.

Vi køber vores frø til peberfrugter af professionelle avlere, så der kan ikke være den slags frø i, og som Bendt skriver kommer det formodentligt fra jorden du har dyrket i.

Du kan evt. sende et batchnummer og dit ordrenummer til info@tagtomat.dk, så kan vi følge op på det der.

Venlig hilsen
Mads