Luffa på ALTAN?

Er der nogen der dyrker Luffa på ALTAN?
ELLER måske nogen der har lyst til at være med til at dyrke Luffa på ALTAN?

download

Jeg kender Luffa som den afrikanske vaskesvamp. Og Luffa betyder svamp på swahili. Så - så nemt er det;-)
Men det er egentlig en slags sqaush-agurk, som er spiselig mens den er lille, men når den vokser sig stor, kan den tørres og skrælles og så bruges som vaskesvamp til alt muligt.
På det første ink dyrkes den i en dansk have. Men kan man dyrke den på en altan - en lidt varm altan… Det vil jeg finde ud af - hvem vil være med? Er der nogen der kender nogen der sælger luffa-frø i dk?

Jeg sætter lidt info links ind og håber at finde plantekammerater;-)

Luffa dyrkes i dansk have::::

Mer inspiration - 200 dyrkedage uden frost::::

2 Synes om

Det lyder spændende @DibbenDabben! Jeg glæder mig til at følge udviklingen. @annetange kender du et sted, hvor man kan få Luffa-frø?

1 Synes om

Hej Julie

Jeg har lige bestilt nogen hos Plum (sammen med nogle kefir gryn;-) Man kan også købe dem på Ebay.
Faktisk har jeg også købt til min morbror og min far i håb om at de vil dyrke dem i deres haver - så jeg kan blive meget god til Luffa. Har du set filmen - jeg tror godt det kan være lidt svært.
Har du selv prøvet?

1 Synes om

Hej @DibbenDabben
Jeg vil gerne være med!
Jeg har lige købt luffafrø, og vil forsøge mig med dem.
Jeg har ikke adgang til altan, så i første omgang bliver det i min vindueskarm, og så kan jeg måske snige mig til at plante nogle i min mors eller mosters have.
Hilsen Nanna

@Nanna jeg kan godt finde en altan eller to vi kan teste det på. Eller måske med vækstlys på Jagtvej 59.

Feeedt!
Jeg køber en ekstra pose frø. Der var kun fem i den jeg har fået :slight_smile:

1 Synes om