Mig og min svampesæk. Mug under plastik

Hej! S

som det ses på billederne er der mug i min svampesæk og der er groet en masse svamp under plastikken. Altså på indersiden. Der er kommet en svamp efter lang tid og jeg har nu tapet alle hullerne til. Der var en del døde svampe. Muggen var der fra start og er altså ikke min skyld og på steder der ikke er huld.

Hvad gør jeg så nu?
Får en ny sæk?
Tager det myselium ud der ikke er muggent og “planter” det om i plast beholdere?
Lader tapen sidde og ser hvad der sker?

Hej Carsten

Du får en ny SvampeSæk. Vil du afhente i vores showroom på Jagtvej 59, eller skal vi sende en til dig?

Pga. Sommeren 2018s varme vejr har det været udfordrende at få halmen helt optimalt inden posen er blevet lukket til. Derfor er der desværre enkelte poser hvor muggen har fået fat.

Hvis du sender mig en personlig besked herinde med om du vil afhente eller få sendt til en GLS pakkeshop, så får vi det gjort klar til dig.

Vh
Mads

1 Synes om

Hej. Tak det er pænt af dig!
Jeg vil gerne have den sendt.
Hvor skriver jeg til dig?

Pyt min adresse er ikke hemmelig.
Carsten Hoier
Brund strandvej 4
7130 Juelsminde.
Vil du sende til GLS Spar i As-Vig.

Ok.

Her på kontorer har vi en som i første omgang har givet en klase, og de andre er gået i stå. Men i anden omgang skal de nok give flere.

Og som du kan se her er de tørre i nogle af de andre huller.

Ja det har jeg læst kunne ske og det tager jeg ikke så tungt. Det er mere det mig der har bredt sig der bekymre mig.
Er der nogen der har forsøgt at dyrke i havregryn/grød? - Jeg tænker det ville være nemmere end i halm og kaffegrums?

Hej @Carsten. Jeg har endnu ikke hørt om nogen, der har forsøgt sig med det - men så kan ud jo blive den første! Det du bare skal tænke ift. havregrød er, at det ikke må blive for vådt, og så skal der måske også noget strukturmateriale til (så det ikke er én stor sammenklasket klump) - så der nemt kan komme ilt til myceliet igennem substratet. Hvis du kaster dig ud i det, må du meget gerne dele dine erfaringer her!

Jeg kaster mig ug i det på et tidspunkt. Jeg havde heller ikke tænkt mig at koge det til grød, bare skolde grynene. Jeg skal nok poste billeder o. S. V. Når det sker.

2 Synes om