PasningsGuide til DIY-SvampeKit

Har du lyst til at dyrke dine egne Østershatte, kan du her finde pasningsguides til vores svampeunivers.

Pasningsguiden om DIY-SvampeKit indeholder:

  • Det skal du bruge
  • Sådan gør du
  • Cirkulært kredsløb
  • Punkter du skal være særligt opmærksom på.

Link direkte til PDF-fil

3 Synes om

Hej TagTomat. Jeg laver østerhatte med kaffegrums fra stempelkaffe. Her er nogle billeder fra de starter med at vokse til de er spiseklar. Der er 6 dage mellem det første og sidste billede. Tak for gode guides!

Mvh. Mikael

20190102_200956

3 Synes om

Hej @skoleb

Hvor fint. Kan du uddybe lidt hvordan du har gjort for at få svampene til at sætte så fine frugtlegemer? Det ser ikke ud somom der er huller i låget / siden på din spand.

Hvor ofte har du forstøvet med vand?

Venlig hilsen, og tak for de fine billeder. Må vi dele dem på vores Instagram/Facebook?

vh
Mads

1 Synes om

Hej Mads

Jeg har lavet den dovne version, og bare haft låget liggende løst ovenpå spanden mens der løbende er tilsat kaffegrums. Så har jeg haft et viskestykke ovenpå for at skærme for lys. Dermed har jeg undgået at bore huller og anvende tape, da den stadig kan ånde med et løst låg. Da spanden var fyldt op og blevet helt hvid på toppen, løftede jeg låget lidt til side, og fjernede viskestykket, og den begynde at sætte frugt. Jeg har forstøvet en 3-4 gange om dagen, mest om aftenen efter arbejde. Hvis det er lidt tid siden jeg har forstøvet, kan man se hvordan de næsten suger vandet til sig.

Du skal være velkommen til at dele det videre. God dag.

Mvh. Mikael

2 Synes om

Hej
Hvor lyder det spændende.
Jeg er helt ny idet her, har lige modtaget mit første Mycelium og tænker jeg vil gøre som dig.
Har bare lige et spørgsmål blandede du myceliumet i kaffe grumset eller lagde du det ovenpå
Hilsen Linda :grinning:

1 Synes om