Min mycelium ser sjov ud

Hej. Jeg har et kit til almindelige østershatte. Kornene har stået i køleskabet, men er begyndt at “udvikle” sig. Kan de stadig bruges? Mvh Laura

2 Synes om

Hej @Laura1

Først og fremmest velkommen til vores forum.

Myceliet ser helt fint ud. Det er begyndt at sprede sig ud i hirsekornene, og er klar til at du bruger det.

Vi anbefaler at du bruger myceliet så hurtigt som muligt efter køb, men vi har fine erfaringer med at opbevare det 1-2 måneder efter køb.

Når du går i gang med dyrkning, så er det ved stuetemperatur. Har du også vores guide, vil du dyrke på halm eller kaffegrums?

Venlig hilsen
Mads

1 Synes om

Hej Mads,
Tak for hurtigt svar! :grinning:
Dejligt, så vil jeg give det et forsøg i dag!
Jeg har jeres guide og fik en pose halm med, så jeg koger vand as we speak til pasteurisering :slight_smile:

Rigtig god dag!

2 Synes om

@Laura1

Fedt. Læg gerne billeder op af processen, så kan vi, og andre, bliver inspireret.

vh
Mads

1 Synes om

ÅH DET ER BÅDE SINDSSYGT KLAMT OG MEGA FEDT PÅ SAMME TID AT SE SVAMPENE KOMME FREM!

Myceliumet fungerede helt perfekt og jeg har nu pakket de første svampe ud - måske lidt for sent, der var kommet ret mange?

1 Synes om

Hej @Laura1

:slight_smile:Super fin klase der er på vej. det skal nok blive godt. Forvente ikke at “alle 50” svampe udvikler sig fult ud, også her i svampeverden vil kun de stærkeste overleve, er du flittig med vandforstøveren får du et super :+1: udbytte.

Mvh. Bendt :mushroom: