Mycelium eller mug?

Dette er mit forsøg på lions mane I kaffegrums. Er det mug eller mycelium?

Hej Kasper

Først og fremmest velkommen til vores forum.

Det ser ud til at være mug.

Vi skal i gang med at lave en masse forsøg med trykkogere og dyrkning af lions Mane den næste måned eller to, så vi glæder os til at dele vores erfaringer med jer herinde på forummet. Det er @Morten der kommer til at stå for vores forsøg med det.

Har du et billede fra en af de her dage med din blanding?

Venlig hilsen
Mads

1 Synes om

Tak for velkomst.

Jeg har ikke noget billede fra de tidligere stadier.
Men det er kun kaffegrums blandet med korn podet med LM.
Men nu har jeg så lært, at kaffegrums og LM ikke spiller så godt sammen samt at trykkoger nok er nødvendig i steriliserings processen :slightly_smiling_face:

Jeg havde bare kaffegrums i den lukkede beholder med vand tilsat, hvor jeg så satte det i mikrobølgeovnen på max effekt i tyve minutter :sweat_smile:

2 Synes om

Hej Kasper
Det er lidt svært at se på billedet, men det kunne måske godt være et tidligt stadie af mycelium. Smed du det ud? Hvis du har smidt det ud, vil vi gerne give dig en ny portion, så du kan prøve igen.
Mvh Julie

1 Synes om

Hej Julie.

Ja jeg smed det ud.
Alle lød meget overbeviste om, at det var mug. Og den havde også stået meget lang tid, før jeg så liv, så de har nok ret.

Men nu er jeg blevet lidt klogere på, hvilke typer der gror bedst i hvad og i hvilke beholdere.

Vil i det?
Det var da overordentlig pænt af jer!
Vil i slet ikke have noget beløb for det?
Og skal jeg bare sende adressen?

De bedste hilsner, Kasper

tir. 29. okt. 2024 09.10 skrev Julie Holm via TagTomat - Vejen til grønne fællesskaber <notifications@tagtomat.discoursemail.com>:

Hej Kasper. Hvis du sender en mail til info@tagtomat.dk kan vi lige aftale videre der. Mvh Julie