Østershat dyrket i hamp

Til Julies workshop i Den Selvforsynende Landsby 13.9 uddelte du hamp til forsøg med dyrkning i det. Hjemme lavede jeg straks en lagkage og se lige nu her! :grinning::+1:


#begynderheld

2 Synes om

Hej @PiaDuus - fedt at du har oprettet indlægget herinde! Og endnu mere fedt, at det endda også virkede med hampen!

Kan du lokkes til at beskrive lidt nærmere, hvordan du gjorde? (Ift. pasteurisering mv.).

Bh Julie

Hej @Julie
Ja, meget fedt :wink:
Ift pasteurisering hældte jeg kogt og lidt afkølet vand over, som du også demonstrerede med snittet halm.
Og så lag på lag af hamp og mycelium, hvorefter jeg glemte spanden i en vindueskarm indtil i går.
Vh Pia

2 Synes om

Ohhh godt gået. Virkelig fint, og myceliet flot og hvidt, :mushroom:

@PiaDuus

Jeg er lidt nysgerrig på din dyrkning med hamp. Fik du det til at lykkes mere end en gang? Vi har fået adgang til økologiske hampefibre, og vi overvejer kraftigt at skifte den snittede halm ud med hamp, da vi så kan blive økologisk certificerede på produktet.

Venlig hilsen
Mads

Jeg har faktisk haft succes med at dyrke østershatte på hampe stængler og bæreblade fra økologisk industri hamp (Finola)
En tur i en grenkværner, pasteuriseret i en frugtkoger, podet med et par af jeres myclie poser…
Jeg har ikke så meget at sammenligne med, før det er mine første forsøg med svampe dyrkning :slight_smile: men jeg har lige høstet anden gang på små 3 måneder, så de gror i hamp

1 Synes om

Hej @frans

Hvis det er muligt kunne det være sjovt at se par foto af, det er spændene at følge med. :slight_smile:
. . . der kan gro spisesvampe på meget forskelligt organisk matriale.
Her på et par bomuldsbukser. ;
mvh. Bendt :mushroom:
:

1 Synes om