Forsøg med østershat i haven

Jeg har efterhånden nu set en del videoer omkring dyrkning af svampe i haven, og nu vil jeg prøve det selv, jeg har set en del forskellige videoer og har sammensat følgende metode som jeg vil forsøge mig med først.
step 1 forberedlese
Jeg skal hen over det sidste stykke efterår og vinter gøre området i haven klar, dette kommer til at ske ved at jeg ligger pap ned hele vejen på skyggesiden af min kolonihave. Dette kommer til at være for at skærme for græs og ukrudt, pappet skal så tildækkes med blade som kan få lov at nedbrydde lidt frem mod forråret.
step 2 lasagne bygges
Jeg vil ligge en lasagne ned bestående ting ovenpå førnævnte pap og blade
Halm
Træflis
Brugt myccelium og kaffeblok
Som sagt er dette et forsøg, flere har snakket om at man efter at ens grokit er stoppet med at give svampe vil myceliet stadig være i live det vil blot være løbet tør for nærring og skulle derfor kunne komme til live igen givet ny nærring.
Jeg har set folk både lave bede med svampe og andre dyrke svampe på stier rundt i haven. Jeg vil lave det på stien bag mit hus.
Jeg håber på at kunne få fat i det pap jeg har behov for i løbet af ugen og vil derefter begynde, jeg vil løbende dele processesen med jer og håber på jeres indput, og glæder mig til at dele det hele med jer.

3 Synes om

Hej @Ezra Hvor er jeg glad for at du kaster dig ud i svampedyrkning i haven. Din fremgangsmåde lyder helt rigtig. Jeg forstiller mig du har mulighed for gratis at afhente brugte svampeblokke hos Beyond caffee eller Bygaard . Håber at kunne følge udviklingen af din svampehave her på siden
Mvh Bendt :mushroom:

1 Synes om

Uhh god ide, jeg vil da lige prøve at skrive til dem, og jeg er glad for du synes min fremgangsmåde lyder korrekt.

Jeg har aftalt med dem at afhente når jeg skal over til kbh til jul

1 Synes om

Lyder som en super ide - hvor er du fra i landet ? :sun_with_face:

Jeg er fra aalborg, eller mere præcist er jeg fra nørresundby

1 Synes om

Er det en særlig type østershatte du vil dyrke i dem, eller vil du blande og se hvad der kommer hvor? Jeg bor selv i Aalborg, og dyrker almindelig, pink, spoppo og sommerøstershat i halm og kaffegrums. Det er kun på hyggeplan, så jeg kan ikke levere den ene container efter den anden, men lidt frisk mycelium, og brugt substrat kan du godt få engang imellem :slight_smile:

2 Synes om

Det vil jeg virkelig elske!

Så har jeg fået lagt et lag af blade på pap i haven, dog er jeg kun nået halvvejs da jeg ikke havde mere pap.

1 Synes om

Hej @Ezra. Det ser fedt ud - jeg glæder mig til at følge med i udviklingen!

2 Synes om