Små knoldede svampe fra østershatte mycelium

Hej,
Ud af min svampeboks er der kommet de her svampe. Det skulle have været østershatte. :eyes:

Nogen der ved hvad det er?

1 Synes om

Hej @mikkel-r
Det er små fine østershatte, som er på vej. Giv dem et par dage, så begynder de at se “rigtige” ud. Hvis du ikke allerede har det, vil jeg anbefale, at du sætter dyrkningskittet ind i en “fugtighedsboks” - det kan laves nemt ved at sætte en kasse henover og spray med vand i kassens luft. Sæt den på en klods i bunden, så der kommer luft ind og sørg for at skifte luften flere gange dagligt (ellers vil de mangle ilt og komme til at se sjove ud).

Mvh Julie

3 Synes om

Tak for svar, ok krydser fingre :crossed_fingers:

Har forsøgt at lave en kasse således, hvor de kun får indirekte lys.

1 Synes om

Hej Mikkel

Det ser godt ud.

Du kan evt. sætte en ekstra legoklods under den du allerede har, så der er lidt mere cirkulation.

CO2 er tungere end ilt, så det ligger sig i bunden af kassen, og kan så “sive” ud når du ligger en klods nederst, som du allerede har gjort.

Hvis du så borer et par huller øverst oppe på siderne af boksen, så kan der komme frisk ilt ind. Når du borer i plastbokse kan de nemt “flække”, så vær lidt forsiktig.

Når vi laver et “grokammer” her hos os i TAGTOMAT, så løfter vi låget 2-3 gange om dagen, og sprayer med en forstøverflaske ind i boksen, så der altid er vandråber på låget.

Så kan du få nogle store fine svampe.

Glæder mig til at følge med i din dyrkning, og tak fordi du deler billeder af processen.

vh
Mads

1 Synes om