Spørgsmål vedr. "misfarvning" på Østershatte mm

Hej allesammen.

Jeg har forsøgt mig på at gro nogle østerhatte fra en Svampe Sæk Deluxe.
Umiddelbart er de nogenlunde skarpe i kanterne, men jeg er lidt i tvivl i forhold til hvorfor der ikke vokser noget fra alle huller, samt hvorfor nogle natten til idag, har fået lidt gullig farve på sig!

Nogle der har mod på at smide lidt råd min vej? (:

PS:
Jeg er iøvrigt kun berigtiget til at uploade et billede som ny bruger, men der er to store klaser fra 2 huler, og en enkelt ud af et andet, samt et forsøg på at pippe frem 2 andre steder.

På forhånd tak

2 Synes om

Hej @Jeki. Først og fremmest velkommen til vores forum!
Det ligner, at den gule farve er pga. udtørring. Nu ved jeg ikke hvor sækken står? Men der er en tendens til hurtigere udtørring ved indendørs dyrkning her i vintermånederne, hvor vi skruer op for vores indendørs varme.
Ift. vækst i antallet af huller, så lyder det meget normalt. Det er (som oftest) ikke alle huller, der kommer frugtlegemer ud af på én gang og omkring 3-4 klaser lyder normalt.

Så jeg vil anbefale, at du høster svampene nu, taper hullerne til (du kan evt. tilføre lidt vand med en sprøjte gennem hullerne inden, hvis halmen er begyndt at virke tør), sætter sækken til hvile og så skærer nogle nye huller om 8-10 dage.

Jeg håber, det var svar nok?
Vh Julie

1 Synes om

Det er super fint.
Jeg gjorde som du anbefalede, og sørger for at de for mere fugt & kulde i næste bræk.

Mange tak (:

Hej @jeki

Velkommen til vores forum. Og tak for din deling med billede og spørgsmål.

Jeg går ind og ændrer så nye brugere kan lægge lidt flere billeder op fra start af. Hvis du klikker dig lidt rundt på andre indlæg, liker dem, og evt. kommenterer, så vil du løbende få flere og flere brugerrettigheder.

Du kan måske få nyttig viden her Begynder spørgsmål :) hvornår kan jeg høste mine østershatte fra min SvampeSæk Deluxe?

Det er en måde som forumets software sørger for at folk som er engagerede kan flere ting, end dem som bare er med på en kigger. Det er det som flest “forum” folk anbefaler ude på det store internet.

Pøj pøj med det næster bræk
/Mads, indehaver af TagTomat.