Gul Østershat mycelium ser gråligt ud

Efter 2 uger ser mit mycelium sådan ud. Ser det rigtigt ud?

Efter cirka 2 dage var der grå vækst i, men efter at have ladet den stå to uger ser det nu ud som på billedet.

Jeg købte også en almindelig østershat hvor myceliet har spredt sig godt og ser “rigtigt” ud.

1 Synes om

Hej @SWW. Tak for din forespørgsel. Det er lidt svært at se på billedet - kan du prøve at tage et tættere på? Hvis der er sorte prikker i myceliet er det en slags mug. Men ellers kan den grålige nuance også skyldes, at det ikke har spredt sig så tæt endnu. Vh Julie

1 Synes om

Hej Julie
Tak for det hurtige svar.
Der er sorte prikker i, men er der så en måde man kan redde det på?

1 Synes om

Hej @SWW. Jeg tror desværre, der er gået en del mug i det så, og at det vil være lidt svært at redde. @mads har du noget at tilføje?

@sww du kan evt. prøve at tage beholderen uden for, og se om du kan komme ned til noget kaffegrums, som ser “sundt” ud, altså som din anden bøtte med hvid Østershat. Så kan du starte en ny omgang med en sunde kaffegrums, hvor du så er ekstra påpasselig med hygiejnen og spritter godt af.

Men gør det uden for, eller langt væk fra dit velfungerende forsøg, så du ikke får overført muggen.

Måske kan @Bendt supplere med andre tricks.

1 Synes om

. . . det er rigtigt som i er inde på, mug på overfladen, Få det væk, måske der fortsat er noget godt Mycelium i bunden der der fiskes op og startes i en ny bøtte. vh. Bendt :mushroom:

1 Synes om

Det vil jeg prøve. Tusind tak for svar :smile:

2 Synes om