Myceliet levetid?

Har 2 poser mycelium som jeg opbevarer i køleskabet, men i hvor lang tid kan det holde sig?

@Trut
Mycelium købt ved en forhandler vil oftest være påført en “bør være brugt inden” levetiden på myceliet vil også afhænge af svampe art og hvor meget fugt det indeholder. Et til tre måneder er ofte ingen problem,
En kursist har haft levedygtig Østershat-mycelium på køl i et år.
Mvh. Bendt :mushroom:

Hej Tanja @Trut

Først og fremmest velkommen til vores forum.

Afhængig af hvordan du opbevarer myceliet bør det som Bendt skriver kunne holde sig 1-3 måneder.

Vi anbefaler at man sætter sine ting over senest 2-3 uger efter man har købt sit mycelium af os.

Hvilken mycelier har du købt?

Venlig hilsen
Mads

Et forsinket tak til Mads og Bendt😉for jeres svar. Mycelium som er gul østershat og vinterøsterhat er købt hos jer Tagtomat, og kan ikke se nogen udløbsdato på. Den ene pose med mycelium er blevet meget hvid…tænker jeg snart skal sætte den ’ igang’ ,eller har den hvide farve ikke nogen betydning?? Har iøvrigt købt et dykningkit med gule østershat , og til min store overraskelse tror jeg der svampe på vej🤗 . Det er første gang jeg prøver at dyrke svampe herhjemme, det er jo så super fedt, nå nu svampesæsonen er slut for de svampe jeg jagter i skoven…Tak for et godt forum, og hurtig svar fra jer

2 Synes om