Næring for mycelium ide?

Fik en ide ?

I det Vingær som produktet på billeder illustrerer også kræver næring så kunne det være en ide at prøve på flydende mycelium, eller er det helt andre nærings værdier til mycelium end vin gær har brug for ???

Findes også andre produkter inden for vin brygning der måske kunne have gavnlig effekt på medium, som ph højnende eller sænkende syrer og baser i pulverform ? Og andre ting?

Navn på Produkt er Nutrivit fra VinoFerm gær næring til vin gær.

Hej Steven.

Jeg laver primært mine liquid cultures på LME(light malt extract) Jeg spiser dem til tider op med peptone og såkaldt nutritional yeast. Grundet til at nutritional yeast er vejen frem er fordi det har været varmet op over 60c(tror jeg det er) og derfor er det blevet slået godt og grundigt ihjel, så det ik formere sig i din LC.

Der er rigtigt meget fed research på LC, her er et godt eksempel. Optimization of the Liquid Culture Medium Composition to Obtain the Mycelium of Agaricus bisporus Rich in Essential Minerals - PubMed

Andres opskrift (som han har fra paul stamets) Liquid Culture: Better, Faster, Stronger - YouTube er det jeg har tumlet rundt med de sidste par måneder. Det eneste man skal være opmærksom på er at peptone(soy eller bovine) ikke lugter særligt dejligt.

1 Synes om

Vil lige komme med en ide! Set her substral strå agtige tingy, bliver super hurtigt til muld!Halm piller , hampestrøelse, det formulder hurtigt i haven , så mange små crittters æder sammen men myceliet hurtigt alt i nærheden, .Blev overasket over hvordan udvikling fra April til i dag. Først i maj hurtig development, inetet andet man kan se mycelium under jorden i træf mix i juli, Sidst i juli dukker 2 hold af østers hatte op i hver sin mure balje :wink:
Hmm smager af lakrids og sommer :wink: Meget bedre end dem man laver på strå :wink: Sauterede dem med en fløde sovs på et stykke ristet Brioche brød :wink: Salt og peper only way snak :wink:

Kræver flow hood og kliniske forehold,
Laver helst ting der ikke involverer gnaver mad alla korn/ tiltrækker mus og squearls;/
! så som rigtig bøge spåner og rigtige Biopsis fra rigtige skovsvampe !