Pindsvinepigsvamp

Syret egentlig idet alle svampe bøger og kloge hoveder siger at den kun kan gro på Bøg??? Hvad er det for noget ævl, den kan gro ( under de rigtige omstændigheder) på alt flis! Har set en i Gurre ved en ejendomsforening i Juli md en kæmpe Pidsvinepigsvamp gro i toppen af ejendoms flis af træ fra alle arter !

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med lions mane?

Jeg er sidste år begyndt at eksperimentere med svampedyrkning på hobbyplan. Det går uden problemer med Østershattene -er lykkedes med vild selvhøstede mycilium i mit hjemmedyrkeri.

Jeg har så forsøgt mig med Lions mane nogle gange efterhånden. Alle gange på bøgesavsmuld. Mycilium vokser fint frem, og danner en fin hvid overflade i groposerne, uden forurening. Frugtlegemerne vokser sig på str med en manderin ca og så begynder de at blive brune og tørre ind. Jeg har både vandet direkte omkring svampen og rigeligt med vandforstøver. Da det ikke lykkedes, forsøgte jeg med væksttelt og indirekte vanding med luftfugter/ humidifier. Virkede heller ikke. Der er mellem 19-21 ° i rummet og nogenlunde lyst uden direkte sol. Har du en idé om hvad jeg gør forkert?

Pfh tak :hugs: