Skal man høste alle på en gang?

Hej, jeg har købt en sæk og der er mange fine østershatte på vej nogle er større end andre, mit spørgsmål, skal alle høstes samtidig el kan jeg ta en ad gangen? Og skal jeg tape til hvergang jeg har høstet en?
Tusinde tak for hjælpen, vh Lena

Hej @Lena
. . . .åhhhh hvor ville et lille foto være velkommen her. . . .men ja, du høster alle stor og små. Østershatte sætter sine svampe i bølger, og er man begyndt at høste “lukker” myceliet af til de små og sidste for at samle “kræfter” til næste bølge. #godhøst #svampedyrkning #østershatte
Mvh Bendt Rossander :mushroom:

1 Synes om

Hej @Lena

Tak for dit spørgsmål. Som @Bendt skriver så kommer de i bølger / bræk som vi kalder det.

Og ja, du skal tape åbningen til. Du kan se nogle fine videor på Bendts youtube kanal om hvordan man høster, og så er der også lagt nogle ret gode videor op for nyligt på Bendts Instagram, der viser hvordan de gror på stammer.

vh
Mads

1 Synes om

Ville I høst nu eller vente lidt? Tusinde tak for jeres hjælp, Lena

1 Synes om

Yes yes :+1::mushroom: ser super ud. :two_hearts: høst alle - tape på hullerne, og så skal myceliet spise lidt igen af halmen for at samle energi til nye svampe. Tak :mushroom:
Vi ses :sunflower:

2 Synes om

Det ser godt ud @Lena

Vi er i øvrigt ved at teste om det er bedre at skære 2-4 huller ad gangen i sækkene fremfor de 5-8 vi skriver i vejledningerne.

Husk at tape de huller til hvor der ikke er kommet noget ud også.

vh
Mads

1 Synes om