Hvor mange østershatte kan man høste, hvis jeg dyrker på mycelium

Synes at have hørt man kun kan høste en gang.
hvis det passer, hvorfor så det. I naturen kommer de jo igen og igen og kommer de ikke fra mycelium man sår/planter

Hej @VK-Marie

Velkommen til vore forum. Først og fremmest, så kan man på alle de ting vi sælger oftest høste 2-4 gange, og på SvampeSækkene helt op til et år, under de optimale omstændigheder.

Kan du uddybe lidt havd du har købt? Så kan vi nemmere guide dig.

vh
Mads

1 Synes om

Hej Mads
jeg har endnu ikke købt noget, men overvejer meget at prøve kræfter med svampe dyrkning. men i min overvejelse var også om man kun kunne høste en gang, for så synes jeg det er meget arbejde og også lidt dyrt for en høst.
så det glæder mig man kan høste flere gange.

Hej Marie

I de små svampeboxe på 1l kan du høste 2-4 gang i små portioner.

Men de store svampesække kan du høste mange gange, og store fine svampe. Her får du noget for pengene, mens svampeboxene mest bruges som gaveideer og til folk der bare lige vil prøve.

Hvis du vil have dine svampesæk pakket ind i en jutesæk og en medfølgende frøbombe kan du købe den her gaveedition. https://www.tagtomat.dk/butik/svampesaekdeluxe-oestershatte-gaveedition/

Og ellers kan du vælge den billigere udgave uden jutesæk og frøbombe.

vh
Mads

Hej Mads

Jeg havde kigget på

image001.jpg

Hej @VK-Marie

Jeg kan ikke rigtig se hvad du linker til?

vh
Mads

Shop / Svampedyrkning / Mycelium – 100g – Almindelig østershat ‘SPOPPO’

hvide og gule

Hej @VK-Marie

Det kommer helt and på hvad du dyrker svampene på, og hvor stor beholder/pose er.

Du skal se mycelium som en surdej / gær, som du bruger til at bage brød med.

Det skal gro på eksempelvis halm, træpiller eller kaffegrums. Og så kan du her høste østershatte.

Venlig hilsen
Mads

1 Synes om