"Tentakler" - men ingen svampe?

Jeg har (igen) udfordringer med mit svampeprojekt. Jeg har fået lavet en opsats, hvor mine medier står i 17-19 graders varne, med luftfugtighed på mellem 78-90% og har vejet dem, som tidligere anbefalet.

Men alligevel vil de ikke rigtig danne fugtlegemer. Kender ikke den rigtige terminologi, men de laver alle disse gevækster og kommer aldrig rigtig videre for efter disse gevækster har stået lidt tid så visner de hen

Er der noget at gøre eller skal man bare prøve igen? Det er Florida og vinter- østershatte.


Hej @AsgerRoskilde.

De får helt sikkert for lidt ilt og derfor kommer frugtlegemerne til at se underlige ud (de ser ret seje ud, synes jeg!). Hvis du har dem i en kasse/andet lukket system, så sørg for udluftning et par gange om dagen.

Prøv at høste “tentaklerne” og se om du ikke kan få dem til at give en omgang normale frugtlegemer. Alternativt kan du dele dit substrat m. mycelium ud i flere beholdere og fodre videre på dem (ligesom surdej), og så få en høst ud af det.

Vh Julie

Hej Julie,

Kæmpe succes! Efter jeg læste dit svar åbnede jeg dørene og nu sker der ting og sager.

Tusind tak for hjælpen!

Mvh Asger