Langsomt vækst - normalt eller skal jeg ændre noget?

!

Hej Tagtomat,

Her i min corona ensomhed har jeg kastet mig over svampedyrkning, med stor iver og har allerede høstet mit første bræk fra juice kantonen. Men nu er det som det hele er gået i stå i alle mine bokse. Jeg kan se at de begge er lige ved at komme frem, men det har du været længe nu (synes jeg). Ved ikke om det er almindeligt eller om jeg skal flytte dem, give dem lidt vand, mere skygge eller noget helt andet?

Tak for det gode mycelium, det virker rigtig godt!

Mvh Asger

Hej @AsgerRoskilde

Lyset har ikke den store betydning, bare de ikke står i direkte i sol.

Se også tidliger svar på første oplæg.

Mvh. Bendt :mushroom:

Hej Bendt,

Jeg har fulgt dit råd. Givet dem vand i et fad og plantet dem tilbage. Så nu venter jeg.

I mellemtiden har jeg haft en ny fremvækst, der er gået i stå og ikke bliver større. Ved ikke om det bare er luftfugtigheden i vores hus der er dårlig eller om jeg gør noget andet forkert.

Mvh Asger

Hej @AsgerRoskilde

Her i Svampe-hobby verden er der ikke langt mellem liv og død.
Det kan nemt give gode resultater, jeg kan anbefale at man ved opstart noter sig totalvægt på sin grobox, og dagligt noter temperatur og luftfugtighed. Er der frugtlegemer på vej og luftfugtigheden pludselig falder 15 % er der stor risiko for at de tørre ind.
Mvh. Bendt :mushroom:
aka Fyns Ø Svampe

1 Synes om

Jeg har stadig problemer med at intet vil gro. Eller rettere de kommer lige ud og så bliver de indtørret. Det er meget frustrerende.

Jeg forsøger med fugtighedstelte, men uden held indtil videre. Jeg vil også skaffe mig nogle fugtigheds- og temperatur målere. Jeg ved at temperaturen bør være omkring de 18 grader, men hvad skal luftfugtigheden cirka være på?

Hvis nogen har nogle råd, erfaringer eller andet vil jeg meget gerne hører om det, da jeg synes jeg efterhånden har prøvet alt jeg lige kunne opstøve igennem gør-det-selv guides.

Mvh Asger