Wine cap mushroom

Hej
Jeg har hørt en del om wine cap mushrooms når jeg har søgt viden om permakultur på engelske hjemmesider. Men jeg er ikke stødt på den på danske hjemmesider.
Er der nogen af jer der ved, om man kan købe wine cap mycelium i Danmark, om den kan trives i Danmark, eller om den ville være invasiv?
Venlig hilsen IdaS

Hej @IdaS
. . . jeg har kun et kort bekendtskab med Wine Cap. - i sep. 2020 lave jeg en svampeseng i en palleramme med Wine Cap. Mycelium bredte sig fint, kom godt igennem vinter og havde bredt sig i hele sengen i forsommer, men noget gik galt, mycelium begyndte at dø ud, mug og skimmel tog over , der kom ganske få svampe i sensommeren, og nu er den næsten helt død, men det skal prøves igen.
Thomas.Kyle der har FungaFarm på Frederiksborgvej . Kbh. har den “vildt” i sin frugthave ved sommerhus.
Mit Mycelium fik jeg fra Clean Fungi = Carlos T. Lopez, evt.kontakt ham på mess. han taler gerne engelsk , han forstår og læser også dansk. - . . . jeg har lige skrevet med GourmetSvampe, = Daniel G.R. Thomsen, han har en “master” som han hurtigt kan opformerer til dig, kontakt ham evt. via hans hjemmeside.
Håber du kan bruge mit svar , eller er du velkommen til at spørge yderligere i fx . Fb gruppen : Svampedyrkning
Mvh. Bendt :mushroom: Fyns Ø Svampe :mushroom:

Kære Bendt,
Tusind tak for det meget fyldestgørende svar - det er virkelig sødt af dig.
Venlig hilsen Ida