Blå østershatte i monotub

En lille opdatering på mit forsøg med at dyrke blå østershatte i monotub.

Substratet består af halm, og er blandet op med mycelium dyrket i kaffegrums.

Jeg har her for et par dage siden skiftet til microporetape over ventilations hullerne, efter at halmen er blevet helt dækket. (Hullerne har indtil nu været dækket med almindelig tape for at holde på fugten)
Samtidig med at det er flyttet til et rum med mere naturligt lys.

Jeg har kun haft forstøvet med vand en enkelt gang indtil videre, og er i tvivl om det overhovedet var nødvendigt endnu.

Nu venter jeg bare spændt på at de første svampe skal begynde at titte frem. :crossed_fingers:

Kom endelig med bud på optimering!

2 Synes om

Så er de første begyndt at komme frem. Ser ud til at der kommer en fin mængde. Der er blevet tilført ekstra fugt nu her.

1 Synes om

Hej @MWS0704

Dejligt at du har lyst til at kaste dig ud i at dyrke dine egne spisesvampe. Jeg kan mærke din begejstring helt her over på Fyn. - først , der skal nok komme høstklar Østershatte ud af dit svampegro. nu skriver jeg noget som du sikkert nok ved, Monotube er ikke særlig velegnet til Østershatdyrkning, metoden bruges ofte til produktion af psykedeliske svampe. En stor del af de svampe der er under udvikling forventer jeg ikke udviklere sig til høstklare svampe, der ser ikke ud til at være tilstrækkelig med vækstsubstrat til dem alle.
Husk at være flittig med vandforstøveren, især nu hvor der skal “luftes godt ud” i boxen, der skal nyt ilt til flere gange dagligt for at østershattene kan udvilke sig bedst muligt.
Vi vil gerne se flere foto og følge med i processen .
Mvh. Bendt :mushroom:

1 Synes om