Hej
Jeg skal snart ud og have ryddet lidt op i mit læhegn. Det kommer til at gå ud over bøg og ask.
Så tænker jeg naturligvis lidt på at pode nogle kævler med svampe.
Mit spørgsmål er så: Er det kun østershatter der egner sig til dyrkning i kævler (med dyvler), eller er der andre svampe jeg ville kunne forsøge mig med?
Mvh
Ralf
Hej @altho64 / Ralf.
Først og fremmest velkommen til vores forum.
Du udover forskellige varianter af Østershatte, bortset fra den pink, prøve med shiitake.
Jeg har selv kun haft forsøgt mig med østershatte og shiitake, men måske også bøgehatte kunne være en mulighed.
Du kan finde en guide til dyvler her
Eller downloade vores E-bog gratis: Grow Like Tomorrow via vores webshop.
Derinde finder du også mycelium af forskellig slags, hvis du ikke allerede har det.
vh
Mads
Hej Mads
Mange tak for dit svar… Jeg forsøgte mig med mycelium, købt ved TagTomat. To poser med Shiitake, en pose med blå østershat og en pose med brun bøge hat… Men prøv lige at se mine billeder… er det normalt? bøgehattene ser nærmest mugne ud, hvorimod alle andre er fine hvide blokke!
Mvh Ralf
Hej Ralf
Den bøgehat ser ikke helt optimal ud, der ser ud som mug/skimmel.
Hvis du har købt det via vores webshop, kan du så ikke skrive en mail til os på ordren, og så kan vi enten refundere den mycelium, eller sende noget nyt hvis vi har det på lager.
Del gerne billeder af de poser som ser gode ud, så har vi, og andre læsere, lidt at sammenligne med.
vh
Mads