Kejserhatte som mangler noget

Hej

Jeg har nogle kejserhatte som er på vej i en spand, som står i et lille drivtelt med 80% fugt og en lille ventilator, men som I kan se på billedet ser det ud som at de ikke arter sig normalt eller???

Mvh
Speednissen Svampebob

Hvordan holder du fugtigheden oppe, er det ved en mister/fogger?
De ser en smule stuppy ud, men det ser også tidligt ud. hvor længe er det siden de stak snuderne frem ?
Hvordan med temperaturene ?

@Speednissen

Kan du beskrive lidt om hvad du dyrker dem på? Om det er med mycelium eller flydende kultur eller hvorledes? Og hvad er substrat mm.?

Jeg har ikke selv fået kejserhatte til at virke, så kan ikke komme med så meget feedback.

/Mads

1 Synes om

Hej
De er dyrket i en spand med hampstrøelse. I groteltet er der vand i en stor bakke i bunden, og jeg spøjter flere gang om dagen, også på siderne af teltet og temp. ligger omkring 19-20. Når jeg i dag ser på andre billeder af kejserhatte, så tror jeg i virkeligheden bare di skulle have haft en større “hul”, da de fylder lidt mere end østershatten og har en pæn stok.
Min erfaring hampstrøelsen er nu rigtig god. Lægger et foto af en lille sæk med alm. østerhat, som har stået i hjørnet af mit værelse på en bakke med vand, og de bliver forstøvet flere gange om dagen.
mvh
Speednissen Svampebob

1 Synes om

Hej Nissen, du kunne overveje et lille “mini drivhus” og en lb88 eller tilsvarende forstøver, de kan fåes virkeligt billigt på dba…
Grunden til lb88 er fin er blandt andet fordi man kan sætte en timer på strømstikket og så glemmer de fleste versioner ikke indstillingerne du sætter. Så har du konstant fugtighed og med de 4 liter en lb88 kan ha, kan du køre nogle dage inden du skal fylde på (hvis den er timet rigtigt)
Dine svampe ser rigtigt godt ud!

1 Synes om

Hej
Jeg tror faktisk at de er helt normale. Se foto fra idag. Det varer ikke længe før de skal smages.
Jeg har sat en lidt større sæk over med hampestrøelse og vil lave et større hul til dem når de vil ud.
mvh
Speednissen Svampebob

3 Synes om

yes :mushroom: ser fine ud :+1: fine kejserhat

1 Synes om

Er det på hampestrøelsen du fik fra os? Podet med mycelium eller med Flydende kultur?

Ser godt ud

/Mads

Hej Mads
Det er på hampstrøelsen med mycelium.
Den har stået i mit lille drivtelt, som har fået en lille ventilator på som kører hele tiden, da den kun flytter meget lidt luft. Der holdes ca. 88 % derinden da der er en bakke bunden med vand og jeg bruger forstøveren flittigt.
Jeres hampefibre er jo sat i gang, men det går meget langsomt. Jeg er bange for at det er for vådt. Der kommer en klam lugt fra dem. Der er lidt gang i dem, men det går langsomt.
Det er lige før jeg vil sende dig en pose med det hampstrøelse jeg har så god erfaring med?
Mvh
Speednissen Svampebob

1 Synes om

De ser super fine ud!