Udvikling af svampe

Hej
Kan jeg være heldig, at mine pink østershatte vil udvikle svampe fra de nye “tentakler”, som er groet på dem, som egentlig gik i sig selv igen. Jeg tror ikke, at jeg kan skabe fugt nok til dem.

Først og fremmest, rigtig flot pinset.
Åh de savner frisk luft de der banditter. FAE bruges ofte som en forkortelse, fresh air exchange.
De ser også lidt tørre ud, enten skal du give dem frisk forstøvet luft 3-4 gange om dagen, eller lave et automatiseret forstøvnings setup.
Hvis du vælger at automatisere det, kan du på den blå avis købe en beurer lb88 eksempelvis. Det er en humidityer som puster vand partikler ud i intervaller du vælger. Den tager vist omkring 4 liter og hvis du er lidt snedig med din opsætning kan den køre noget tid før du skal helde på. Der er også folk der modificere dem med drænrør og andet sjovt.

Omkring det friske luft, så er der nogle folk der mener det er nok at der er luft der bevæger sig hen over svampenes gæller og andre mener det skal være “frisk” luft, med en vis mængde luft og en vis mængde mindre CO2.

Jeg vil anbefale at du til at starte med bare sørger for at få luftfugtigheden op og måske også for sat gang i noget luft cirkulation. Forholdet imellem luft arter er i min optik at gå for langt hvis man ik går virkeligt til den.

2 Synes om

Hej @Sofie - Godt Nytår til jer - Vedr. Pink Østershat - Jeg tænker også at udviklingen er gået i stå - og ja som @ketil skriver op med luftskifte og fugtighed. - Høst nu og sæt microporretape over hul i spanden og afvent til der kommer svampe igen.
Min erfaring med “pink” ; de er følsomme overfor skift i temperatur og luftfugtighed, og det kan være en udfordring at dyrke lavteknisk på denne årstid hvor der er store udsving i højtryk og lavtryk.
Ønsker jer en god dag :sun_with_face: mvh. Bendt :mushroom:

1 Synes om